Ung Rejs reklamer

I efteråret 2011 besluttede ledelsen i Ung Rejs at det skulle være slut med provokerende reklamer for selskabet. Beslutningen kom mindre end et halvt år efter at en stor markedsundersøgelse havde påvist at de unge i højere grad ønsker substans i form af sport, adventure, shopping og kultur - og det skulle afspejles i den nye marketingprofil.

Perioden fra 2001 til 2011 har ellers været en underholdende og til tider provokerende epoke, hvor nogen af Danmarks mest kreative hoveder hos bl.a. Envision, Adtomic og Uncle Grey har kunnet boltre sig med frie opgaver for et brand, der altid har taget de unges parti og ikke var bange for at provokere de voksne.

Udover TV reklamerne er der også blevet udgivet en række reklamevideoer på Youtube, nogle af de mest populære videoer er filmen Skumfest og filmen Ung Rejs viser dig rundt i Lloret de Mar. På Youtube kan man også se Ung Rejs reklamefilmen Dagen derpå.

En af de mest populære TV reklamer er den såkaldte Stewardessefilm produceret af Uncle Grey og Kysset produceret af Adtomic.

I 2008 fik Ung Rejs en bøde af Forbrugerombudsmanden for sine reklamer. Sagen der har givet en del omtale i medierne, bl.a. på DR,  kom for Byretten i november 2011 og er anket til Landsretten, hvor den skal behandles i marts 2012.

Sagen er også blevet omtalt i Markedsføring, der fungerer som nyhedstjeneste for medie- og reklamebranchen. Du kan læse mere om produktionsselskabet bag den sidste Ung Rejs reklamefilm på deres hjemmeside.